یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معرفی چند سرویس شبکه هوشمند

شبکه هوشمند

دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸:۰۰


متقاضی سرویس شماره اختصاصی (Personal Number Service) با دریافت یک شماره از شبکه هوشمند از امکانات یک خط تلفن با قابلیت‌های بیش‌تری برخوردار می‌شود و مزیت عمده این سرویس در دسترس بودن اشخاص، مشابه تلفن همراه با هزینه‌های بسیار نازل‌تر است.

به گزارش خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مشترک سرویس شماره اختصاصی می‌تواند در هر لحظه و در هر مکان شماره تلفنی را به شبکه هوشمند معرفی و بعد از آن تماس‌گیرندگان با شماره شبکه هوشمند به تلفن‌های معرفی‌شده هدایت می‌شوند.

اشخاصی که دارای شماره تلفن‌های متعدد (محل کار، منزل و...) هستند و یا کسانی که مکان ثابتی را در اختیار ندارند (مستاجرین، بازرگانان، دانشجویان و ...) عمده‌ترین کاربران این سرویس هستند.

* شماره فراگیر (Universal Access Number)

شرکت‌ها، موسسات، سازمان‌ها و واحدهای صنفی که دارای دفاتر و شعبات متعدد هستند، از عمده‌ترین کاربران این سرویس هستند. موسسه دارنده این سرویس، تنها یک شماره از شبکه هوشمند را به آگاهی مشتریان خود می‌رساند، ولی شبکه IN، ارتباط مشتری را با شعبه‌ای از شرکت که نزدیکترین فاصله را با او دارد، برقرار می‌کند.

صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف تبلیغات و سهولت به‌خاطرسپاری یک شماره، به جای شماره‌های متعدد و امکان ارتباط در محدوده‌های خاص زمانی از دیگر مزایای این سرویس است.

* مکالمه اعتباری (prepaid Service)

این سرویس، امکان برقراری ارتباط تلفنی مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت‌های مکالمه اعتباری ممکن می‌سازد. مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی مندرج بر روی کارت، شماره کارت و رمز عبور خود را وارد کند تا با مقصد موردنظر ارتباط برقرار کند. یکی از مهمترین مزایای این سرویس، کیفیت مطلوب ارتباط برقرار شده است.

* مکالمه رایگان (Phone Free)

مشترک این سرویس می‌پذیرد که هزینه مکالمات دریافتی به عهده او باشد. موسسات و مشاغل تجاری و خدماتی که فعالیت آنان براساس دریافت سفارش از مشتریان است، می‌توانند از مزایای این سرویس بهره‌مند شوند.

دارنده این سرویس با اعلام تنها یک شماره از شبکه هوشمند، می‌تواند تمامی مکالمات خود را دریافت کند زیرا درصورت اشغال یک خط، مکالمات به خطوط دیگر غیراشغال منتقل و هدایت می‌شود. از مهمترین مزایای این سرویس، علاوه بر موارد فوق، اعمال کنترل و نظارت بر روی تعداد تماس‌ها می‌باشد. شماره رایگان 10 رقمی است و با پیش‌شماره 900212 شروع می‌شود. از موبایل و شهرستان نمی‌توان با این شماره تماس گرفت.

امکان ارتباط با اینترنت در هر زمان بدون نیاز به تهیه کارت‌های مختلف و رمز عبور، دسترسی به اطلاعات و اخبار مربوط به سازمان‌ها نظیر هواشناسی، هواپیمایی، اخبار ورزشی و... از دیگر قابلیت‌های این سرویس است.

دارنده این سرویس 80 درصد درآمدهای حاصل از مکالمات مشاوره‌ای را دریافت می‌کند و حق‌الزحمه شرکتهای اینترنتی، 70 درصد درآمدهای حاصل از ارایه این سرویس است.

بر اساس مفاد قرارداد واگذاری این سرویس ،برقراری سرویس مشاوره برای متقاضیان مستلزم پروانه کار از مراجع ذیصلاح ویا مجوز مجامع صنفی موضوع فعالیت است و اعلام قیمت مشاوره از طریق همان مراجع می باشد.

* نظرسنجی تلفنی (Televoting)

با استفاده از این سرویس، سازمان‌های تجاری و موسسات عمومی می‌توانند از دیدگاه‌های مشتریان خود در زمینه خدمات ارایه شده آگاهی یابند. در این سرویس، استفاده‌کننده با یک شماره خاص تماس گرفته و انتخابش را به وسیله صدا یا صفحه کلید علام می‌کند.

پیش‌بینی نتایج مسابقات ورزشی و نیز ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در مسابقات و سرگرمی‌های صدا و سیما، از کاربردهای دیگر سرویس نظرسنجی تلفنی است. از قابلیت‌های این سرویس، تعیین مدت‌زمان اعتبار نظرسنجی و کنترل تعداد تماس است.

 

*انتقال شماره (Number Potrability)

مشترک این سرویس می‌تواند در صورت تغییر محل جغرافیایی و به تبع آن تغییر شماره تلفن خود، ضمن اعلام شماره جدید، تمامی تماس‌های شماره قبلی را به سمت شماره تلفن جدید هدایت کند، درنتیجه شرکت‌ها یا سازمان‌ها می‌توانند همزمان با تغییر مکان خود، مشتریان قبلی را حفظ کنند.

* پست صوتی: (Unified Messaging Service)

دارنده این سرویس، این امکان را می‌یابد در زمانی که شرایط پاسخگویی را ندارد، مکالمات را بصورت پیام دریافت و در فرصت مناسب به آن‌ها گوش دهد. ارتباط با این سیستم به دو گونه است: قرار دادن پیام و برداشتن پیام.

در هر دو حالت می توان بصورت مستقیم یا غیرمستقیم با سیستم ارتباط برقرار کرد. علاوه بر چهار نوع امکان دسترسی مذکور، امکانات دیگری از جمله اطلاع به مشترک مبنی بر برداشتن پیام، ارتباط با سیستم از طریق IP و انتقال پیام به E_mail مشترک در سیستم وجود دارد.

* راهنمای استفاده از سرویس هوشمند پست صوتی پایه

مشترکین این سرویس می‌توانند هنگام عدم حضور و یا هر دلیلی که منجر به عدم پاسخگویی آن‌ها می‌شود، پیام تلفن‌کننده را در حافظه پیام‌گیر نگهداری و در زمان مناسب و با هر شماره تلفنی که در دسترس می‌باشد، پیام‌های مربوط به خود را دریافت کند.

پس از دایر شدن سرویس، مشترک اولین بار از همان تلفن با شماره تلفن سیستم (9092403000) تماس گرفته و اطلاعات موردنظر را که شامل پیام خوشامدگویی به تلفن‌کنندگان، ارائه رمز عبور شخصی برای ارتباطهای بعدی و... می‌باشد، مطابق توضیحاتی که بطور اتوماتیک پخش می‌شود، از طریق همان تلفن وارد کند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو